marți, 9 august 2011

Impresii participanţi - VOLUNTAR PENTRU LEAOTA - Seria a II-a - 25-29 iulie 2011


„În această tabără m-am simţit foarte bine, înât aş veni aici la fiecare sfârşit de săptămână. Prima zi a fost puţin greoaie deoarece era o zi mohorâtă şi am avut de mers prin pădure până să ajungem în Vârful Leaota dar apoi mi-a plăcut că am construit momâi de pietre cu micul  grup de voluntari pentru ca toţi vizitatorii să nu se rătăcească şi să meargă să vadă şi ei peisajele frumoase, pe care şi noi am fost încântaţi să le vedem. Mi-a plăcut foarte mult şi căldura cu care ne-au primit organizatorii acestei tabere. Am fost încâtaţi şi de minunatele cântece care ne-au înveselit la focul de tabără. Cel mai mult mi-a plăcut când am căţărat pe stâncă şi am coborât în rapel şi că am câştigat balul de „Mister Voluntar” de care mă simt foarte onorat. Mă rog ca Domnul să le ajute acestor minunaţi organizatori să ne mai invite în alte minunate tabere. Doamne ajută!”

„Am rămas foarte impresionată de această tabără deoarece am avut posibilitatea să descopăr peisaje din ţara mea pe care până acum nu le-am mai văzut. Fiind voluntar am văzut că sunt capabilă să-mi depăşesc limitele şi să-mi urmez ţelurile indiferent cât de greu este. Echipa de însoţitori a fost minunată, a ştiut să ne facă să iubim fiecare expediţie.”

„Au fost câteva zile grele dar frumoase. Picioarele ne dor, nasul se cojeşte de la soare, dar ştim că undeva spre Vârful Leaota sunt nişte momâi bine făcute, de mâna noastră, care vor ghida turiştii doritori de aventură. Pentru asta am venit, să ajutăm şi să ne distrăm. Peisajele ne-au uimit, frigul din vârf ne-a intrat în oase, dar seara cântecele de chitară ne-au relaxat şi ne-au făcut să iubim tabăra, muntele, să iubim oamenii geniali care ne-au ghidat şi le mulţumim pentru aceste zile superbe. Trăiasă Cerbul!”

„ În această tabără m-am simţit extraordinar, deşi au fost doar cinci zile, au fost cele mai frumoase zile de până acum. M-au ajutat să-mi depăşesc limitele, dar cel mai mult teama de înălţime. Ne-am simţit bine cu toţii, am cântat, am dansat, am râs şi am glumit. Au fost cinci zile de vis şi mi-aş dori să râmân aici permanent.”

„Cele cinci zile petrecute în tabăra Cerbul au fost cele mai frumoase din această vacanţă. Chiar dacă am mers foarte mult, lucrul acesta ne-a ajutat să ne aflăm propriile limite. Am ştiut să şi râdem, să ne distrăm, să dansăm iar focul de tabără din ultima seară a fost minunat. Îmi pare rău că s-a terminat dar sper să mă întorc în curând.”

„Un mod plăcut de a-ţi petrece timpul, alături de oameni calzi şi de gaşcă. O companie plăcută şi un traseu pe care nu aş fi crezut că-l voi putea parcurge vreodată sunt cheia spre autocunoaştere. Echipa de însoţitori a fost întotdeauna gata de a te „ridica” atunci când ai căzut atât fizic cât şi moral. Felicitări!”

„În această tabără eu m-am simţit bine pentru că durerile de picioare chiar nu mai contau, când vedeam tablourile naturale. Am fost impresionată de puterea noastră, mi-a plăcut să urc până la 2133m,  căţărarea şi rapelul. Dar cu toate acestea organizatorii au fost răbdători şi asta m-au ajutat. Şi mâncarea a fost foarte bună. Cel mai mult mă bucur că am participat şi eu la un foc de tabără. În orice caz a fost foarte, foarte frumos.”

„În această tabără am învăţat să construiesc momâi, să mă caţăr şi să cobor stânci. M-am plimbat peste tot în pădure şi mi-a plăcut acest lucru, chiar şi acel traseu înspre Vârful Leaota care a fost greu şi obositor. Mi-a plăcut şi cântăreţul nostru de succes şi melodiile pe care le cânta. În ultima seară am râs şi m-am distrat foarte mult, mai ales la focul de tabără care a fost nemaipomenit de frumos.”

„Mi-a plăcut focul de tabără, cântecele la chitară, căţărarea, rapelul, parcul de aventură, traseele parcurse şi toate celelelte lucruri pe care le-am făcut în această tabără. Nu mi-a plăcut că a fost puţin cam frig în cameră, în rest totul mi-a plăcut.”

„În această tabără am avut multe de învăţat cum ar fi: am aflat ce este aia o momâie de pietre, marcajele pe care le-am văzut. Îmi pare rău că nu am intrat în Peştera Rătei. Mi-a plăcut parcul de aventură foarte mult pentru că a fost prima dată când l-am parcurs. Mi-a plăcut rapelul şi căţărarea. Totul a fost minunat.”

„Nu mi-a plăcut traseul spre vârful Leaota. A fost prea obositor. Mi-a plăcut focul de tabără şi mi-a plăcut foarte mult traseul din care am văzut Lacul Bolboci. Mâncarea a fost foarte bună. Mi-au plăcut foarte mult peisajele de pe traseu şi să fiu printre primii în toate traseele. Mulţumiri taberei Cerbul Brătei.”

„Pentru mine această tabără a fost o tabără binemeritată. Adevărata provocare a început chiar din prima zi. A fost ceva nou pentru mine, a fost pentru prima dată când am urcat pe munte la picior, când am făcut ceva util (acele momâi) care sper să folosească mult turiştilor. Oboseala nu se resimţea, când vedeam atâtea peisaje frumoase. Peisajul montan şi aerul curat m-au făcut să mă simt şi mai bine. Altceva nou pentru mine a fost parcul de aventură, rapelul şi căţăratul pe stâncă. Dacă aş mai avea ocazia aş mai merge cu mare plăcere. Îmi doresc ca în următoarea vacanţă să fiu tot într-o zonă montană. În această tabără mi-am făcut prieteni noi iar pe lângă acest fapt am învăţat multe lucruri despre geografie, care sper să-mi folosească la bac-ul de la anul. A fost super!”

„Pe mine m-a impresionat căldura cu care am fost primiţi la cabană, dăruirea ghizilor pentru a ne arăta că avem forţa necesară pentru a urca pe un munte pe care nu credeam că-l putem urca. Cântecele de seara m-au impresionat mult şi am înţeles toată povestea munţilor.”

„Nu este prima dată când vin într-o astfel de tabără dar mi-au plăcut traseele. Au fost foarte frumoase şi peisajele la fel. A fost însă pentru prima dată când am făcut rapel şi am făcu parcul de aventură unde am avut o experienţă palpitatntă. Serile au fost frumoase, am cântat, am dansat, ne-am distrat mult. A fost o experienţă frumoasă!”

„O tabără din care am învăţat multe lucruri noi şi folositoare cu o atmosferă extraordinară pe care aş repeta-o oricând.”

„Este un loc foarte plăcut unde ai ce învăţa, ce vizita şi unde te poţi distra. Iubesc tabăra la munte pentru că este o vacanţă de excepţie cu muzică şi voie bună. Ne-am îndeplimnit sarcinile cu succes dar ne-am şi distrat. A fost foarte frumos şi voi reveni de fiecare dată când am ocazia. Am întâlnit persoane extraordinare şi am simţit că fac parte din această familie, deşi nu cunoşteam foarte multe persoane. Am legat prietenii într-un timp foarte scurt. Vă mulţumesc!”

„Din punctul meu de vedere tabăra Cerbul este una dintre cele mai frumoase. M-au impresionat în mod special peisajele. În această tabără am avut parte de o vacanţă minunată, chiar dacă am muncit din greu, am făcut din plăcere, poate chiar noi vom avea nevoie de această muncă vreodată.”

„Mie mi-a plăcut, dar în prima zi de drumeţie a fost greu. Cel mai mult mi-a plăcut la rapel şi la Cheile Răteiului. Focul de tabără a fost cel mai frumos dintre toate. Mă simţeam ca într-un refugiu.”

„În această tabără am avut parte numai de experienţe frumoase, puţin cam obositoare în prima parte a taberei, însă aşa mi-am descoperit propriile forţe şi voinţa ce m-a ajutat să continui. Cele mai frumoase seri le-am petrecut împreună cu chitara şi colegii, nopţi de care sunt sigură că îmi vor râmâne mereu în minte. Un grup minunat de copii şi organizatori, ghizi care m-au făcut să-mi doresc din toată inima să mă reîntorc în tabără.”
„Cel mai mult m-au impresionat peisajele care sunt minunate şi lucrul în echipă. Consider că este o tabără frumoasă unde avem multe lucruri de vizitat şi multe lucruri de învăţat. Organizarea a fost bună, cântecele mi-au plăcut foarte mult.”

„A fost o săptămână plină de peripeţii. Când stau să mă gândesc la ceea ce am făcut, nici mie nu-mi vine să cred. Însă de un lucru sunt sigură. Am petrecut cele mai frumoase, amuzante şi pline de adrenalină momente. Am rămas surprinsă de măreţia muntelui şi frumuseţe lui şi am înţeles că uneori nu este chiar aşa rău să stai ca o momâie! Să ne întâlnim cu toţii sănătoşi şi la anul.”

„A fost o tabără foarte frumoasă, educativă şi interesantă. A fost obositor dar distractiv. Am rămas cu amintiri frumoase cu peisaje superbe întipărite în minte. Voi mai veni şi la anul pentru că mi-a plăcut foarte mult.”

„Consider că tabăra desfăşurată în cadrul proiectului „Voluntar pentru Leaota” – 25-29 iulie 2011 a fost o reuşită pentru elevi şi cadre didactice prin faptul că şi-a atins toate obiectivele propuse. A fost respectat programul, au fost oferite elevilor, prin activităţile propuse momente de neuitat. Aţi reuşit să mobilizaţi elevii în activităţi în care ei şi-au testat şi depăşit limitele şi le-aţi oferit modalităţi diverse de organizare a timpului liber, drumeţii în aer liber, trasee turistice în Munţii Leaota, activităţi de ecologizare, foc de tabără, construirea marcajelor turistice (momâi de pietre). Apreciez caracterul educativ al activităţilor dar şi implicarea organizatorilor, răbdarea şi disponibilitatea de care au dat dovadă. Pe lângă organizare,  cazarea şi masa au fost la un nivel foarte bun. Activitatea de voluntar implică dăruire dar şi capacitate de efort. Felicitări şi mult succes în proiectele voastre până la o nouă întâlnire!”

„După părerea mea, organizarea a fost foarte bună. Mi-a făcut plăcere să lucrez în echipă şi să fac o echpă bună cu ceilalţi, să fiu ajutată şi să ajut. Mi s-a părut greu drumul şi obositor dar în cele din urmă a meritat efortul. Peisajele au fost extraordinare. Mi-a plăcut focul de tabără şi de asemenea cântecele.”

„Mie mi-a plăcut foarte mult această tabără deoarece am văzut peisaje mirifice am aflat multe lucruri noi şi interesante şi am legat mici prietenii. Deşi traseul a fost puţin cam dificil şi obositor a fost o experienţă unică pe care o voi repeta. Ce mai mult m-au impresionat peisajele.”

„În această tabără am avut ocazia să cunosc foarte multe locuri încântătoare. Am căpătat curaj şi încredere, am reuşit să leg noi prietenii. Momâile pe care le-am făcut sper să-i ajute pe turişi. A fi voluntar, pentru mine reprezintă a face ceva care să nu-mi folosească mie la nimic, dar să le folosească semenilor mei. Şi prin acest proiect, tocmai acest  lucru l-am făcut şi sunt foarte mândră de mine.”

„Se zice că nu poţi avea totul în viaţă. Această senzaţie am avut-o eu zilele acestea când am avut unde să dorm, ce să mânânc, familia lângă mine sănătoasă, prieteni vechi şi noi, momente de efort, relaxare, contemplare, liniştea şi mângâierea naturii, experienţe şi momente unice, dar am lăsat multe nerealizate acasă, de aceea am zis că nu am avut totul. Este a doua tabără pe acest an şi tot a doua oară când plec încărcată cu energia muntelui şi a tinerilor.”

„După părerea mea, această tabără a fost una dintre cele mai frumoase tabere în care am fost. Tot ce am făcut aici a fost super. Rapel, căţăratul, am urcat pe vârful Leaota, am făcut momâi. Totul a fost extraordinar. Am învăţat multe lucruri interesante iar dacă aş mai avea ocazia aş mai reveni.”

„În această tabără mi-au plăcut foarte mult traseele turistice şi faptul că am remarcat un traseu în Leaota, că am ecologizat valea râului Rătei. Sper ca mulţi turişti să se folosească de marcajele şi momâile făcute de noi. La focul de tabără a fost foarte frumos, pesajele au fost minunate şi sper că voi reveni în zonă.”
„Pentru mine, tabăra aceasta a fost foarte frumoasă, supărarea de pe drum trecea, când ajungeam înapoi la cabană. Am reuşit să cunosc persoane noi şi să cunosc mai bine persoanele pe care le ştiam deja.”

„În această tabără m-a impresionat foarte mult traseul, peisajele, momâile şi mai ales Podul cu Flori şi Peştera Rătei, parcul de aventură, rapelul şi căţărarea pe stâncă.”

„În această tabără am avut multe de făcut dar afost foarte frumos şi obositor în aclaşi timp. Am avut mult de mers dar a meritat, e părerea mea. Cel mai mult mi-a plăcut peisajul montan. Ultima seară a fost una de neuitat, când am petrecut împreună la bal şi s-au ales miss şi mister. A fost frumos şi când ne-am căţărat pe stânci, chiar dacă mi-a fost foaret frică. Vreau să le mulţumesc organizatorilor pentru că ne-au oferit cele necesare şi mai ales doamnei directoare.”

„Mi-a plăcut cel mai mult să mă caţăr, să urc pe muntele Leaota. De asemeni mi-a plăcut parcul de aventură, rapelul, focul de tabără, cântecele la chitară şi toate traseele. Cerbul Brătei este o tabără foare frumoasă.”

„Cuvintele nu sunt de ajuns pentru a exprima frumuseţea celor câteva zile petrecute în tabăra Cerbul. Aici mi-am descoperit o nouă pasiune, cea pentru minunatele trasee montane. Extrem de mult mi-a plăcut lucrul în echipă pentru construirea momâilor de piatră şi remarcarea. Cel mai greu traseu a fost cel ce duce la vârful Leaota dar oboseala a pălit în faţa frumoaselor peisaje şi bucuriei de a atinge acest obiectiv – să ajungem mai aproape de cer, pe Vârful Leaota!”

„În primul rând vreau să spun că este prima tabără la cre am participat. Mi-a plăcut foarte mult, cu toate că traseele au fost obositoare. Am învăţat foarte multe lucruri importante care m-ar putea învăţa în viaţă şi am ecologizat nişte zone, lucru care mă bucură deoarece simt că am putut ajuta şi eu la această acţiune. Mi-a mai plăcut parcul de aventură, rapelul şi am legat prietenii noi.”

„Mi-a plăcut parcul de aventură. Mi-a plăcut când am văzut lacul Bolboci. Mi-a plăcut totul dar nu mi-a plăcut că am stat foarte puţin!”

„Este a doua oară cân am venit în această tabără. A fost mult mai frumos decât prima dată. Traseele au fost frumoase deşi cam obositoare. Am făcut pentru prima dată parcul de aventură şi rapel. Mi-a plăcut foarte mult că am dansat, ne-am distrat şi ne-am făcut prieteni noi. A fost o experienţă de neuitat.”

„O tabără extraordinară care merită să meargă tot aşa de bine încă 100 de ani de aici înainte. Am întâlnit oameni noi, de treabă, primitori şi ospitalieri. Aici am întâlnit locuri noi, de exemplu Vârful Leaota – 2133m. Am descoperit un nou hobby pentru mine, urcatul pe munte, ridicarea momâilor şi coborâtul în rapel. La munte am găsit numai aer curat. Mi-am făcut noi prieteni. Îmi doresc ca în viitor să mai poposesc pe aceste meleaguri superbe.”

„În două rânduri, vreau să vă transmit mulţumirile mele pentru această super tabără. Sper să ne mai implicaţi în aceste activităţi deosebite, utile şi relaxante. Cu mult drag şi respect.”

„A fost prima oară când am venit în această tabără. Cu toate că locuiesc în apropiere niciodată nu am avut curajul să fac ce am făcut aici. Prima zi a fost obositoare, dar nu o să uit acel traseu. Nu mă aşteptam să-mi fac aşa repede prieteni noi şi să mă înţeleg atât de bine cu ei. Ziua de 28 iulie a fost cea mai super. Am făcut pentru prima dată parcul de aventură. Pot să spun că mâncarea a fost peste aştepările mele şi veneam la fiecare masă cu nerăbdare. La rapel mi-a fost puţin frică dar am trecut peste şi am făcut poze reuşite. Să nu uit de miss şi mister Cerbul 2011!”
„Este a doua oară când vin într-o astfel de tabără. Traseele au fost lungi dar peisajele frumoase pe care le-am văzut mi-au captat atenţia, astfel uitând de oboseală. Pentru prima dată am făcut parcul de aventură fiind o experienă interesantă şi plăcută. Mi-a plăcut foarte mult această tabără. Cu siguranţă voi reveni.”

„Prima mea zi aici mi s-a părut urâtă. Cu toţii ne plângeam de condiţiile din camere sau de mâncare. Dar apoi, a doua zi am parcurs un lung traseu, până în vârful muntelui Leaota, ce mi-a acaparat atât atenţia cât şi sufletul. Muntele, aerul de aici, natura, toate mi-au dat o energie pe care nu credeam că o posed. După aceasta, zilele au devenit prea frumoase şi mult prea scurte, ceea ce m-a cam dezamăgit. Am trait cele mai frumoase zile din viaţa mea de până acum, aici, cu dumneavoastră. Vă mulţumesc pentru toate aceste clipe minunate şi de neuitat. De-ar fi posibil, aş fi vrut să nu mai plec nicicând de aici. Sufletul meu a rămas în inima pădurii.”

„Mie personal mi s-a părut o tabără foarte frumoasă, distractivă şi interesantă. Mâncarea a fost extraordinară. Mi-a plăcut foarte mult că am făcut lucruri noi. Am văzut nişte peisaje superbe, privelişti minunate. Mi-ar plăcea să mai revin în această tabără. Cuvine de laudă pentru organizatori, profesori şi bucătari!”

„Nu este prima dată când iau parte la acest gen de activităţi. Cu toate acestea timpul petrecut aici nu a fost unul pierdut. Mi-am consolidat cunoştinţele despre trasee şi viaţa la munte şi am avut parte de momente plăcute alături de ceilalţi. De asemenea am învăţat ce înseamnă lucrul în echipă şi voluntariatul. Deşi obositoare, traseele ne-au oferit prilejul de a ajuta iubitorii drumeţiei dar şi peisaje impresionante. Un alt aspect plăcut al acestei tabere a fost pentru mine parcul de aventură unde am practicat activităţile mele preferate: rapel, căţărări, tiroliană. Condiţiile de cazare şi masă au fost bune, în ciuda faptului că apa caldă era doar la anumite ore. A fost o experienţă unică pe care aş dori s-o repet, atuci când voi mai avea ocazia.”

 „Cred că organizarea acestei tabere a necesitat un efort deosebit, însă experienţa trăită de elevi a făcut să merite. Deşi sunt mult activităţi de voluntariat pe care le considerăm a fi pozitive, această experienţă a avut o parte vizibilă (lucrurile concrete făcute: rapelul, căţărarea, momâile, plimbărie şi focul de tabără) dar şi o parte aparent invizibilă – cea care construieşte atitudini, formează comportamente pozitive de ptotejare şi respect faţă de natură şi oameni, abilităţi sociale şi de relaţionare. Alt lucru bun este că am renunţat la tumultul vieţii mele citadine în favoarea acestei experienţe pe care nu o voi uita şi pe care sper să o retrăiesc şi să o dezvoltăm în şcolile din judeţul Dâmboviţa. Vă mulţumesc pentru prietenie, înţelegere şi organizare.”


Redactat,
Coordonator proiect,
Prof. Marius Prundaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu