duminică, 8 ianuarie 2012

REVELIONUL FAMILIŞTILOR 5-8 ianuarie 2012

PERIOADĂ: 5-8 ianuarie 2012

ZONĂ: Munţii Bucegi – Cabana Padina

TRASEU PARCURS: Fieni (Bucureşti, Târgovişte, Moroieni) – Muntele Orzea – Sanatoriul Moroieni – Cabana Bolboci – Cabana Padina – Valea Obârşiei – Vf. Omu.

PARTICIPRE: (30 de persoane)
-      Familia Prundaru – Marius, Ileana, Mihnea (13 ani), Andra (11 ani)
-      Familia Bujor – Costi, Lăcrămioara, Sara (12 ani), Mara (7 ani)
-      Familia Andronache – Florin, Tatiana, Ada (14 ani), Andrei (12 ani)
-      Familia Barbu – Vali, Silvia, Ştefania (6 ani), Ana (4 ani)
-      Familia Olteanu – Ilie şi Rozi
-      Familia Stan – George, Steluţa, Anca (12 ani)
-      Familia Olteanu – Nick, Lili, Victor (8 ani), Ama (8 ani)
-      Famila Grosu – Marius şi Mimi
-      Nefamilişti: David Mălăuţ, Eugen Uţă, Simona

DESCRIERE:

JOI 5 ianuarie 2012

Plecarea la ora 12:00 din Moroieni în formaţie de cinci maşini. Urcare prin Glog – Muntele Orzea – Sanatoriul Moroieni (unde a început să apară şi zăpada). Pe drum pauze, pentru regrupare sau la belvedere şi la Cabana Bolboci. Sosirea în Padina la ora 15:00, fără probleme deosebite.
După masă, o primă porţie de joacă în zăpadă, atât pentru cei mari, cât mai ales pentru cei mici, cu toate că stratul de zăpadă nu depăşeşte 15-20 cm. Întâlnire cu familia Stan care era cazată la ANSMR şi care se alătură programului nostru, la seara prelungită cu cântece d chitară.

VINERI – 6 ianuarie 2012 – Boboteaza

La ora 7:30 am plecat din Padina în formaţie de 12 persoane: Marius, Ileana, Costi, Lăcrămioara, Florin, Tatiana, Vali, David, George, Steluţa, Anca şi Simona.  Am urcat pe Valea Obârşiei pe o vreme foarte bună şi calmă, fără soare puternic şi cu zăpadă relativ mică, până sub Mecetul Turcesc (11:30). Aici am hotărât să ne despărţim deoarece mai sus, vremea se arăta destul de rea, cu ceaţă deasă şi viscol. O echipă formată din Ileana, Costi, Lăcrămioara şi Tatiana au început coborârea pe acelaşi drum ajungând înapoi la cabană la ora 15:00, în timp ce restul grupului a continuat să urce spre Vârful Omu, ajungând în jurul orei 14:00 la staţia meteorologică. De la Mecet în sus, vremea a fost într-adevăr rea şi urcuşul dificil. La staţie cei 8 temerari au fost întâmpinaţi de George, cu ceai fierbinte  şi alte bunătăţi. Pauza s-a prelungit voit, David şi-a uitat camera foto acolo, dar întorcându-se pe acelaşi drum, grupul a ajuns cu bine înapoi la Padina la ora 19:30 cu hainele pline de promoroacă pentru că afară deja vremea se schimbase complet faţă de dimineaţă: ninsoare şi viscol puternic. Grupul a fost întâmpinat cu sarmale calde şi alte bunătăţi.
În jurul orei 18:00 a sosit în Padina un grup masiv de 18 persoane, format din membri ai Asociaţiei de Turism Chindia (mai vechi sau mai noi), membri Salvamont sau reprezentanţi ai televiziunii MDI Târgovişte.
Copiii şi-au luat porţia de mişcare, bucurându-se de aerul tare al nopţii. Peste zi, ei au rămas cu Silvia, cu Nea Ilie şi cu Rozi, care le-au făcut toate mofturile.

SÂMBĂTĂ – 7 ianuarie 2012

Dimineaţă vremea a fost urâtă, cu ninsoare şi viscol. Cu toate acestea, Familia Olteanu (Ilie şi Rozi), David şi Costi s-a încumetat să plece la drum cu maşina, spre Moroieni, deschizând pârtie. Costi şi-a găsit acasă cheile de rezervă de la maşină, în locul celor pierdute şi s-a întors în zonă cu familiile Olteanu Nick şi Grosu, care au ajuns în Padina în jurul orei 15:00. Masa comună s-a considerat a fi momentul de întâlnire şi în jurul chitarei, atmosfera de veselie s-a  încins. A urmat porţia de concurs pe pârtie, la care au participat cu toţii, de la mic la mare. Bucuria a fost unanimă iar artificiile ne-au amintit de recenta trecere dintre ani şi ne-au făcut să numim această tură „Revelionul familiştilor”. Seara s-a încheiat tot în acorduri de chitară.

DUMINICĂ – 8 ianuarie 2012

Deşteptarea şi masa de dimineaţă ne-au consumat destul timp, la cât de mulţi şi gălăgioşi eram. Cu toate acestea, la final, copiii s-au dus din nou pe pârtie la zăpadă şi parcă nu se mai săturau să se joace împreună. S-a pus şi de un grătar în aer liber, care a picat numai bine, după efortul făcut. Apoi am strâns bagajele şi după o ultimă serie de cântece am reuşit să ne desprindem cu greu de cabana Padina, care ne-a fost o gazdă atât de ospitalieră timp de patru zile. La ora 15:00 am plecat şi fără probleme deosebite am ajuns cu bine, de astă dată în formaţie de şase maşini, la Moroieni unde ne-am îmbrăţişat şi ne-am luat rămas bun, până la următoarea tură.